나는 또 주께서 어느 천사 공동체에 몸소 당신을 나타내 보이실 때, 그 사회 전체가 한 사람으로 보이는 것을 목격할 수 있었다.

 

9

천국의 각 공동체는 한 사람으로 보인다

Each Society in Heaven Reflects a Single Man

 

69

나는 또 주께서 어느 천사 공동체에 몸소 당신을 나타내 보이실 때, 그 사회 전체가 한 사람으로 보이는 것을 목격할 수 있었다. 동쪽 높은 곳에서 작은 별들로 둘러싸인 구름 같은 것이 눈부신 흰색에서 점점 붉은색으로 변하며 내려왔다. 그것이 여러 단계를 거치며 내려오면서 점점 밝아지다가 나중에는 완전한 사람 모습이 되었다. 구름 둘레의 작은 별들은 주님의 빛을 받은 천사들이 그렇게 보인 것이다. I have also been permitted to see that an entire angelic society, where the Lord is visibly present, appears as a one in the human form. There appeared on high toward the east something like a cloud, from glowing white becoming red, and with little stars round about, which was descending; and as it gradually descended it became brighter, and at last appeared in a perfect human form. The little stars round about the cloud were angels, who so appeared by virtue of light from the Lord.

Posted by bygracetistory
,